Monday, September 30, 2024

Rindu.

Never would've thought I'd be celebrating my birthday in confinement this year. Alhamdulillah for all that He granted me in the past year.

Cuma tu lah, terkenang yang dah takde. Mesti dia tersengih je kalau dapat tunjuk cucu baru ni pada dia. Rindu yang tak tertanggung tapi apakan daya, dia bukan di sini dah.

Menitik air mata lagi kalau teringatkan dia. Pelik kenapa aku terlalu emosi bila rindukan dia. Betul la mak cakap, aku ni yang paling iras muka dia, dan ikut perangai dia. Aku tak nampak apa persamaannya, sebenarnya. Tapi tu la, aku cuma rindu dengar nasihat dia.

Bila penat, bila rasa nak putus asa, bila rasa sesak dada ni, mesti terpikir apa dia akan nasihat dalam situasi macam tu. Lepas tu mesti aku tak jadi nak pikir negatif dah. Sebab dia selalu cakap, selagi boleh bertahan, bertahan. Selagi boleh buat, kita buat. Selagi mampu ikhlas, ikhlaskan. Tak senang, tapi kita cuba lah.

Al-Fatihah untuk abah.

No comments:

Post a Comment