Saturday, September 9, 2023

Another Side of Life.

Lepas abah meninggal, dua kali aku termimpikan dia.

Kali pertama, tak lama lepas dia meninggal... Aku nampak dia, muka dia cuma tersenyum pada aku tapi taktau kenapa dalam mimpi tu aku seolah-olah dapat pesan untuk tengokkan akak aku yang sorang tu.

Kali kedua, lepas aku tanya mak agaknya abah tenang tak jika urusan faraid masih tak selesai. Tiba-tiba aku termimpi lagi dia, cuma pandang aku, tersenyum manis, aku seolah-olah panggil dia, tapi dia berlalu pergi dari aku.

Aku tak rindu, aku cuma terkenang memori yang ada dengan abah. Orang yang paling banyak tinggalkan nasihat untuk aku.

Semalam aku pergi ke kubur dia, mak cakap kubur abah dikelilingi oleh semua kawan baik dia dari geng masjid dia. Orang yang sama banyak melawat ayah aku lepas dia tak sihat. Alhamdulillah. Harapnya abah berehat tenang dan bahagia di sana. Ameen.

No comments:

Post a Comment